Daar gaan we - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu Daar gaan we - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu

Daar gaan we

Blijf op de hoogte en volg Iuke

18 September 2012 | Nederland, Amsterdam

Olá,

Terwijl ik mijn dagen slijt tussen de snotneuzen en verstuikte enkels in Amsterdam Oost, komt mijn volgende avontuur rap dichterbij. Over 3,5 week is de spreekkamer met adequate assistente, bloeddrukmeter en genoeg artsen verleden tijd en verruil ik deze voor Saint Francis Hospital in Zambia. 8 Weken zal ik daar mijn beste dokterzijn ten uitvoer brengen en hopelijk een steentje bijdragen aan de zorg voor de Zambianen. Een illusie over wereldverbeteren heb ik niet, wat overblijft is mijn plan om een mooi avontuur te beleven en als betere dokter terug te komen.
Het contrast zal groot zijn, zalen met 50 patiënten, beperkte zorg, ernstige ziektebeelden, interessant is wellicht de beste beschrijving.
Ik zal jullie zo goed en zo kwaad als het gaat via deze site een beetje op de hoogte houden. Schroom niet om te mailen, een beetje Hollands nieuws zal een welkome afwisseling zijn. Mits de electriciteit werkt natuurlijk.

Veel liefs,
Iuke

• 12 Oktober 2012 - 18:20

Michiel:

Nou nu zijn jullie echt weg, geniet er van, ladies!

• 14 Oktober 2012 - 21:17

Miel:

Na een tussenlanding in London en een lange vlucht naar Lusaka van een mooie busreis van minimaal 5 uur naar Katete genoten. Nog lekke banden gehad ?? Hoe is het ziekenhuis ?? Gaan jullie meteen aan de slag? We lezenhet graag..

Iuke

Langer dan een 1,5 jaar in Nederland is altijd een goede reden om op reis te gaan. Na Azië, Nieuw Zeeland en Argentinië ga ik de witte jassen in Nederland verruilen voor een witte jas in Zambia. Twee maanden zal ik mijn beste dokterzijn uitoefenen in wat bekend staat als het grootste missionarisziekenhuis van Zambia.

Actief sinds 11 Jan. 2009