Sweet As Swells - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu Sweet As Swells - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu

Sweet As Swells

Door: Iuke

Blijf op de hoogte en volg Iuke

23 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

We zijn in Wellington! Mijn laatste plaats in NZ en voor Nine haar voorlopige woonplaats. Hoe we er gekomen zijn is een ander verhaal..
Er was namelijk een ferry, en wat windkracht 10 ofzoiets, en ergens in die combinatie is iets niet heel fijn..
De overtocht hadden we al een keer gemaakt, easy as pie, helemaal vlak en prachtig uitzicht. Hoorden om ons heen wel spookverhalen maar die hielpen wij met een glimlach meteen de wereld uit, wij hadden het immers al gedaan en die ferry was zo groot, die zou niks merken van wat golven..
Zo niet vandaag, want vandaag waren er golven van 7 meter, en de ferry begint mee te golven vanaf 6 zo wist de buschauffeur te vertellen.
Het begon rustig, maar zodra we op open water kwamen begon een 3uur durende achtbaan. Ik denk dat ik zonder degene die Nine Primatour heeft gegeven voor ze wegging had kunnen aansluiten in het rijtje van mensen met kotszakje in hun hand,maar gelukkig is mijn eten binnen gebleven. Weliswaar ging de man naast mij meerdere malen over zijn nek, hingen de restjes aan zijn neus en wees Nine me daar nog even fijntjes op, maar ik eindigde met een vage misselijkheid en daar is het gelukkig bij gebleven. Lang leve de iPod!Dat was voorlopig de laatste keer dat ik op een ferry stap.

Naast deze exciting overtocht hebben we ook deze keer weer veel wel vette dingen gedaan. We hebben Christchurch bezocht, mooiste stad in NZ en ik zou er zo gaan wonen. Heel Engels en heel schattig, en met een Frauenreishotel. Weet niet wat voor organisatie erachter zat, maar het was echt geniaal. Meer dan 200 DVD's, verse kruiden in de tuin en een keuken met broodbakmachine, popcornmaker, jusperser etc.

Daarna weer tijd voor wat wildlife, op naar Kaikoura. Prachtig kustplaatsje, en met een legioen zeehonden, dolfijnen en walvissen. Tijd voor een duik dus! Tot 2x toe me in een erg comfortabele en vooral flatteuze wetsuit gehesen, maar zwemmen met zeehonden en dolfijnen is echt zo ubervet! Zeehonden zijn wel wat schuwer, maar zodra ze in het water zijn lijkt het net of ze je niet eens opmerken. Dolfijnen zijn wat speelser en willen graag geentertained worden en dus werd er verwacht dat we zelfs voor ze gingen zingen..Lucky dolphins:) Maar het werkt, en voor je het weet zie je overal om je heen vinnen, echt heel bijzonder.

Nu weer in Wellington, de zeehonden en pinguins hebben we op het Zuidereiland gelaten en ga hier nog 2 dagen sightseeen voor het alweer tijd is om naar Sydney te gaan voor mijn laatste weekje, de tijd is omgevlogen!

Tot snel,
Cheers en dikke kus

  • 23 Maart 2009 - 08:12

    Anneke:

    laat ik nu eens de eerste zijn..wat een avonturen, een ware survival! geniet in Wellington kus Aak

  • 23 Maart 2009 - 16:51

    Sjeel:

    Iukel, wat tof!
    Dat zwemmen met die beesten lijkt me echt het zwaar schön!
    Kus!

  • 23 Maart 2009 - 19:50

    Nine:

    hee lief zusje. dit is heel nuttig want je staat nu naast me, maar goed. binnenkort schrijven we niet meer nutteloos 2x hetzelfde verhaal (hoewel we het allemaal natuurlijk wel verschillend ervaren en opschrijven) en moet ik jou blog gaan lezen om te weten wat je allemaal beleefd een week lang in sydney! spannend spanned spannend. geniet van de australische head of the river en schrijf je anders nog even snel in om ze er vervolgens allemaal af te palen (na een week trainen, moet kunnen;))
    nou dit is wel weer nutteloos genoeg geweest!.
    xxxxxxxxxx van je lieve zusje!

  • 24 Maart 2009 - 20:41

    Emilie Ausems:

    Chica! Ik ben jaloers, al lijkt het me ergens ook doodeng om met van die grote beesten om je heen te zwemmen, het klinkt zwaar gaaf!!

    Al zin om weer lekker naar huis te gaan?

    Tot snel!

    XX Eem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iuke

Langer dan een 1,5 jaar in Nederland is altijd een goede reden om op reis te gaan. Na Azië, Nieuw Zeeland en Argentinië ga ik de witte jassen in Nederland verruilen voor een witte jas in Zambia. Twee maanden zal ik mijn beste dokterzijn uitoefenen in wat bekend staat als het grootste missionarisziekenhuis van Zambia.

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 22397

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 19 December 2012

Co-schap tussen de olifanten

28 September 2010 - 29 Oktober 2010

Argentinië

31 Januari 2009 - 03 April 2009

Azie en Down Under

Landen bezocht: