Een leven op slippers - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu Een leven op slippers - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu

Een leven op slippers

Door: Iuke

Blijf op de hoogte en volg Iuke

09 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Heey lieve lezers,

Ik begin me een echte lazy reiziger te voelen, te lui om mn was te doen want mijn kleren zijn toch al vies, loop de hele dag op slippers of het nou 40 graden vriest of 25 graden met zon en neem niet eens de moeite om op mijn blog te schrijven en dat terwijl we zoveel gezien hebben! Tijd voor een update!
We bevinden ons alweer 1,5 week letterlijk aan de andere kant van de wereld en ik moet zeggen dat Nieuw-Zeeland alle gehoorde verhalen overtreft.
We hebben een week op het North Island doorgebracht waar we na Auckland in de stromende regen de geisers van Rotorua hebben bezocht, heel mooi vooral in de regen omdat ze dan nog harder stomen. Om bij te komen van deze vermoeiende dag zijn we de volgende dag de Polynesian Spa ingedoken, een heel complex vol stinkende maar heerlijke warme baden waar we zelfs door de onverwachte zon weer afschuwelijk verbrand zijn. Misschien zit er toch een kern van waarheid in dat de ozonlaag hier dunner is en je dus sneller verbrand.. maar goed, hierdoor heb ik een geheel nieuwe huid want inmiddels is elk deel van mijn lichaam verveld, ook wat waard!:)

Na Rotorua zijn we met de Naked Bus(NZversie van Eurolines red.) richting Taupo gereisd in het gezelschap van Irv en zijn vrouw, 2 bejaarde Amerikanen uit New Jersey met bijbehorend accent die hele verhalen tegen ons hielden en terwijl met elkaar aan het kibbelen waren. Van Irv moest zijn vrouw tijdens het wachten gymnastics doen want van zitten werd ze maar stijf, en Irv moest net zo lang verplaatsen tot ie precies met het nakedbuslogo op de wegwerpcamerafoto paste, we hebben ons dood gelachen!

Even een intermezzo over de mensen hier, die zijn zo ongelofelijk aardig. Buschauffeurs houden het liefst niet meer op met kletsen over alles van de omgeving tot de hele geschiedenis van NZ en dat op een gewone lijndienst en zelfs de jongen bij de Burger King in Palmerstond North(zoek maar op:)) vraagt hoe het met ons gaat en waar we vandaan komen etc. Vraag me af hoe we in Nl zouden reageren als ze hetzelfde zouden doen.. Je wordt er in ieder geval altijd vrolijk van!

Taupo is skydiving capital of the world dus hebben wij daar uiteraard ge....
mountainbiked! En ja dat levert aardig wat gekke blikken op in het hostel als je dat zegt maarja niet iedereens budget is even toereikend helaas. We hebben wel vanaf daar de Tongariro Alpine Crossing gedaan wat ik eigenlijk nog veel vetter vond! Remember Mordor, dat vulkaanlandschap, daar is een wandeling van maarliefst 8 uur over kratervelden, smalle richels en langs hemelsblauwe meren. We hadden een strakblauwe hemel dus naast het supermooie vulkaanlandschap ook nog uitzicht op Lake Taupo, het grootste meer van NZ! Terecht dat dit een van de great Walks is!
Denk dat deze tocht tot nu toe wel een van de mooiste dingen is die ik hier gezien heb. Het enige kleine miniscule lichtpuntje was dat de Spa in het hostel erna maar 32 graden was.. een waar klein drama dus.;)

Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat ik alweer ruim over de helft ben, het is echt ongelofelijk hoe snel de tijd gaat als je zoveel doet. Mijn hoofd is nog ergens in Singapore, maar ik ben gewoon al bijna op driekwart van mijn trip. Natuurlijk kijk ik uit naar een lekkere warme douche, schone en enigzins mooie kleren maar ik zal het best gaan missen, beetje hangen in het park, de hele dag in mn korte broek met slippers lopen en elke dag iets anders moois te zien.

Niet alles is natuurlijk altijd leuk, ik had van de week een giga baalmoment want de bus reed niet wanneer ik verder wilde en mijn slaapkamer zat vol stinkende Duitsers maar als je de volgende dag wakker wordt met uizicht op de haven van Wellington en vervolgens Cook Street overwaart ben je dat soort dingen zo weer vergeten.

We zijn dus inmiddels op het South Island beland, waar we 3 dagen in onbereikbaar middle of nowhere Abel Tasman National Park bijna 50 km hebben gewandeld. Weer een hele mooie tocht, dit keer langs verlaten stranden,over smalle kliffen en wad wat je alleen met eb kunt oversteken en dan nog sta je op sommige oversteekstroompjes tot je middel in het water. Eten voor 3 dagen mee op onze rug, en ja we hadden natuurlijk iets te luxe ingekocht en dus pijn op ons rug maar het was het waard.
Waren bijna gestrand omdat we eigenlijk te laat de watertaxi terug hadden besteld en hij dus vol zat maar wederom aardige NZers dus met wat geregel werden we weer teruggevaren naar de bewoonde wereld.
Vandaag hebben we een ontzettend mooie busrit door het Westland gemaakt met als eindbestemming de Franz JosefGletsjer waar we nu in dubio zitten of we de glacierexperience gaan doen of toch de helihike, wat een dilemma's.

Ik ga mijn bankrekening maar eens checken om te kijken of die de helihike nog aan kan dus Cheers en tot snel!

Dikke kus!

PS er staan een heleboel nieuwe foto's op http://picasaweb.google.nl/Iukenco/KLSingaporeNorthIslandEnEersteDeelSouthNZ# enjoy!

  • 09 Maart 2009 - 06:58

    Anouk:

    Iuke, geweldig wat je allemaal meemaakt! Het moet heel mooi zijn daar! Geniet en ik lees het graag. X

  • 09 Maart 2009 - 15:31

    Jostie Tostie:

    Yo, tering, ik wil ook die Hikes lopen daar! Wat vet zeg! I lovvit. Heel veel plezier je laatste weken!

  • 09 Maart 2009 - 20:11

    Arnout:

    He Iuke,
    Kwam via hyves je weblog tegen. Ken het gevoel op slippers leven, heb ongeveer 6 maanden in australië zo rondgelopen. Bereid je voor op blaren als je weer schoenen aan doet :P.
    Groet,
    Arnout

  • 09 Maart 2009 - 20:12

    Arnout:

    Helemaal vergeten je nog erg veel plezier te wensen!

  • 18 Maart 2009 - 20:36

    Sonja:

    Hi Iuke en Nine,
    Eindelijk een berichtje.... (reuze attent weer na zo'n lange tijd!). Wat een fantastische foto's. Goed om te zien dat jullie het zo leuk hebben. Jaloers :-)
    Heb net Karin en Muriël gemaild of jullie bij hen langs kunnen in Sydney. Ze laten ongetwijfeld iets van zich horen!
    Groetjes en nog veel plezier! Niets doen wat ik niet zou doen.... Dan heb je behoorlijke speelruimte :-)

    liefs
    Sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iuke

Langer dan een 1,5 jaar in Nederland is altijd een goede reden om op reis te gaan. Na Azië, Nieuw Zeeland en Argentinië ga ik de witte jassen in Nederland verruilen voor een witte jas in Zambia. Twee maanden zal ik mijn beste dokterzijn uitoefenen in wat bekend staat als het grootste missionarisziekenhuis van Zambia.

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 22395

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 19 December 2012

Co-schap tussen de olifanten

28 September 2010 - 29 Oktober 2010

Argentinië

31 Januari 2009 - 03 April 2009

Azie en Down Under

Landen bezocht: