Cheers! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu Cheers! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu

Door: Iuke

Blijf op de hoogte en volg Iuke

27 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

We zijn aan de andere van de wereld beland en het is echt een bizar idee om zo ver weg te zijn. Jullie leven nu gewoon precies omgekeerd aan mijn leven hier, denk dat iedereen zo ongeveer naar bed gaat maar wij zijn net opgestaan(met enige moeite door nog een lichte jetlag:)) en hebben weer een dag voor de boeg.

Afgelopen week is heel snel gegaan maar als ik terugdenk weet ik niet of we nou echt zoveel gedaan hebben anders dan reizen, maarja dat moet je ook wel om zo ver te komen natuurlijk.. In KL begon het elke dag meer en meer te regenen dus hebben we onze spullen gepakt voor de nachttrein naar Singapore. Maar natuurlijk niet voordat we een dagje door hadden gebracht in alle Malls die KL rijk is, het zijn er een heleboel!:) Serieus, die winkelcentra hebben allemaal minstens 10 verdiepingen met zo'n 100 winkels per verdieping, echt te vet. Niet heel veel gekocht met het oog op de verdere reis die toch wat zwaarder wordt met 10 kg extra maar vooral veel kijken, kijken niet kopen.
Aangekomen in Singapore was het weer even een overgang: opeens weer zo netjes en geordend, en vooralnog zon.
Omdat we vorige keer vanwege de jetlag en lichtelijke heimwee niet heel veel gezien hadden hebben we nu een speedtour SP in 2 dagen gedaan, Chinatown uitgekamd en tussendoor schuilen in warenhuizen, tempels bekeken en nog even naar Little India geracet voor een lekker hapje Indiaas!

Dinsdag Singapore verlaten en met Quantas richting hier gevlogen, weliswaar wederom vertraging maar wel vet lekker eten en Greys Anatomy!:) Gelukkig wachtte onze aansluitende vlucht in Sydney en konden we heel luxurious zo doorlopen ons volgende vliegtuig in. (gelukkig hoorden we hierna van het schipholongeluk, weet niet of ik anders zo rustig had gezeten..)

Brakker dan brak in Auckland was het tijd voor wat Nieuw-Zeelands gezeik want onze bergschoenen zaten met modder en dat mag niet.. dus nog een half uur doorgebracht bij de biocheckup bij een vet irritant mannetje die het niet kon laten even te vermelden dat we really onze stuff clean moesten houden, yeah right, zeker nooit gebackpackt?!

Nu dus in Auckland, lekker weertje, niet te warm en hele aardige mensen. Volgende keer meer verhalen want onze bus naar Rotorua vertrekt over een uur:)

• 26 Februari 2009 - 21:12

Suzanne:

Hey lieve Iuke,

Wat een mooie verhalen! Je houdt ons goed op de hoogte.
    Hier gaat alles prima. Beetje aan het studeren, veel aan het trainen, vorig weekend 3e van de 4 geworden op de Gyas-Hunze :( lichte teleurstelling. Verder is Quirine nu in Zuid-Amerika en Floor net begonnen met co-schappen, dus ik zit de hele dag alleen op de 2e van Swinden! Vanmiddag nog een spektakel met een brandlucht in de kelder en 2 (!) brandweerwagens met sirenes in de straat, maar uiteindelijk geen vuur gezien.
    Ik ga nu inderdaad naar bed, fijne dag voor jullie :)

Liefs, Su

• 27 Februari 2009 - 06:16

Anna Vossers:

Heee Iuke,
    vanaf hier lijkt het echt alsof jullie een halve wereldreis aan het maken zijn omdat jullie op zoveel plekken geweest zijn, klinkt allemaal echt heel gaaf!! Ik wil ook naar Nieuw-Zeeland! Gaan jullie nog LOTR-toerist uitgangen?
    xx

• 06 Maart 2009 - 19:37

Annie En Tom:

Hoi Juke,
    Fijn te lezen dat jullie veel nieuwe en leuke dingen meemaken. Laat de pret niet drukken door een beetje jetlag en heimwee. Dat hoort erbij als het thuis goed hebt. Geniet wel van alle nieuws maar let wel op je gezondheid met al dat vreemde eten en drinken. Trek je de opmerkingen over de vuile schoenen niet te veel aan. Als de binnenkant maar schoon is.
    Groeten,
    Annie en Tom

• 07 Maart 2009 - 09:36

Carla:

Hoi Iuke,
    Via Roy blijven we hier goed op de hoogte van jullie belevenissen, het klinkt allemaal goed! Geniet ervan en groetjes aan Nine.
    Liefs, Carla