Another glass of wine? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu Another glass of wine? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu

Another glass of wine?

Door: Iuke

Blijf op de hoogte en volg Iuke

30 Maart 2009 | Australië, Sydney

Buenos dias,

Met uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge moet ik helaas concluderen dat toch echt mijn laatste dagen zijn ingegaan..
Woensdag naar Sydney gevlogen en BAM, het is alweer maandag. Nog zo'n BAM en ik zit lekker in het AMC terwijl het buiten ongetwijfeld regent te dagdromen over mooie stranden, aardige mensen en supervette bergen.. Aan alles komt een einde.
Genoeg depressiviteit, want ik heb nog 4 hele dagen te gaan!
Sydney is in 1 woord super, allereerst natuurlijk weer lekker warm(no offence tegen NZ maarja daar begonnen de eerste tekenen van herfst zich toch echt te manifestereren, dus let's get outta there), en ontzettend veel te zien.
Heb weliswaar mijn backpackersleventje al moeten opgeven, maar opgehaald worden van het vliegveld met de auto en een eigen slaapkamer is toch ook wel fijn. Heb een paar dagen bij een Australische roeifamilie gezeten, heel gezellig en natuurlijk elke avond het vlees op de Barbie. Minpuntje was dat de avond dat het vlees op gehaktballen leek, het achteraf kangaroe bleek te zijn. Arm, zielig, lief beestje..

Zit nu bij een Nederlandse familie, in een appartement met uitzicht op de haven, it's all about the view, met twee schattige kleine kindjes. Na 2 dagen alleen door Sydney te hebben rondgestruind was het ook wel leuk om afgelopen weekend met hen naar het strand te gaan, en geloof me dat jongetje is nog minder bang in zee dan ik. Hij 4, ik zo goed als 23, hij geen zwemdiploma, ik 3, verschil moet er zijn..Maar he, die golven zijn echt heel hoog en de stroming sterk!:)

Sydney is een heerlijke stad om gewoon een beetje rond te struinen, hele mooie Victoriaanse gebouwen, groene parken en niet te vergeten de Harbour en bijbehorende harbourbridge. Zeker vergeleken met alle 'steden' in NZ is Sydney echt huge, maar je hebt helemaal niet het idee dat je je in iets massaals bevindt, meer in allemaal kleine steden die bij elkaar een grote vormen. Ben hier nu 5 dagen en heb nog niet eens de helft gezien..

Mijn zaterdag was zo vol dat ik het idee had dat ik in NL was, om 6 uur op om te gaan skiffen(heel gaaf, met zonsopgang in de haven van sydney), toen door naar Lake Penrith, de Olympische roeibaan. Daar was de Australische Boys Head of the River, die hier bijna alleen door schoolteams wordt geroeid.(lees:meer dan 1000 jongens tussen de 8 en 18 allemaal in uniform, heel vet om een keer te zien) Om 11uur had ik het gevoel dat ik al een hele dag gehad had, maar ik was nog niet eens op de helft. Door naar de Blue Mountains. In 1 woord: supermooi! Was heel zonnig maar beetje mistig, dus er hing net een wit laagje boven alle bomen. Het voordeel van de auto is dat je lekker de hele scenic road kan rijden zonder 1 meter te lopen, lekker lui dus! Onderweg aan Aussie burger gegeten, dat ding was groter dan ik ongeveer maar wel delicious.
Toen snel naar huis geracet, mn zwarte broek aangetrokken, en door naar het theater. Hele leuke voorstelling(a man from munupkin), in een prachtig oud, klein theater.
Was om half 12 thuis, een hele christelijke tijd, maar ik was gesloopt!

Tijd voor meer Syndey!

dikke kus

PS bij de barbie hoort natuurlijk wijn, veel wijn, dus ik ben weer begonnen met oefenen voor het mexen, be prepared!:)

  • 30 Maart 2009 - 01:15

    Nine:

    Kangaroo gegeten?? ik geloof dat ik die toch even over ga slaan... Maar verder klinkt het allemaal echt supervet!! (goed vooruitzicht, hoewel dat nog even duurt).
    Maar ik heb hier nu ook elke dag zon, hoor;) hoewel op sommige momenten je weer wordt herrinnerd aan waarom Wellington ook wel windy Welli wordt genoemd.
    xxxxx
    ps ik wil ook roeieeeeeen en ook op Lake Penrith!!

  • 31 Maart 2009 - 12:48

    Tessa:

    He Iuke,
    Ik dacht begin maar gelijk met reageren misschien spoor ik andere aan ;). Ik vond het vanavond erg gezellig en je moet ze nog maar extra bedanken voor alle hospitality!!!! Ik zie je morgen, gaan we lekker genieten van heel veel chocolade!!!!!!! x Tessa

  • 31 Maart 2009 - 15:10

    Viv:

    bijjjna ben je terug! geniet nog even!

  • 01 April 2009 - 18:18

    Sonja:

    Hi Iuke,
    Zie in je bericht dat je bij Karin en Jeroen bent/was? Leuk dat het is gelukt! Hele goede reis terug!
    liefs
    Sonja

  • 01 April 2009 - 22:30

    Jolijn:

    He Iuke!

    Balen.. jij bent al bijna terug!! Moet straks wel weer eventjes wennen voor je zijn, want je verhalen klinken echt super leuk! ik ben een beetje jaloers op het mooie, hele warme weer. Peru is op grote hoogte toch iets minder warm!
    Weet je al een beetje wat je gaat doen als je thuis bent?

    liefs en goede reis

  • 02 April 2009 - 06:46

    Carla:

    He Iuke,
    Goede reis terug en tot morgen!
    Liefs, Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iuke

Langer dan een 1,5 jaar in Nederland is altijd een goede reden om op reis te gaan. Na Azië, Nieuw Zeeland en Argentinië ga ik de witte jassen in Nederland verruilen voor een witte jas in Zambia. Twee maanden zal ik mijn beste dokterzijn uitoefenen in wat bekend staat als het grootste missionarisziekenhuis van Zambia.

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 22398

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 19 December 2012

Co-schap tussen de olifanten

28 September 2010 - 29 Oktober 2010

Argentinië

31 Januari 2009 - 03 April 2009

Azie en Down Under

Landen bezocht: