Diepvriesbioscoop - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu Diepvriesbioscoop - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu

Diepvriesbioscoop

Door: Iuke

Blijf op de hoogte en volg Iuke

20 Februari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Selamat datang,

3 Weken van huis en onze final destination in Maleisie is bereikt, we zijn in de heerlijke oven genaamd Kuala Lumpur(eigenlijk KL) aanbeland!
Best gek, want KL was iets waar ik de hele tijd naar uitkeek en wat nog heel ver weg leek en nu zitten we er midden in en het is echt bizar. Als je ons hostel uitloopt heb je meer het idee dat je ergens in New York loopt, maar een straat verderop en je zit weer middenin Azie. En serieus op elke hoek zit een winkelcentrum waar verdwalen makkelijker is dan de weg vinden. We hebben hier nu een paar weken rondgereisd en ik verbaas me nog elke dag over het land. Net als KL is eigenlijk heel Maleisie een beetje half zuidoostazie. De snelwegen zijn mooi en modern, de steden schoon en reizen is redelijk makkelijk, het lijkt bijna saai. Maar op het moment dat je dit bedenkt valt de airco in de bus uit met 40 graden in de volle zon of rijdt de bus uberhaupt niet omdat de buschauffeur nog in bed ligt. En niet te vergeten de miljoenen keren dat er al an ons gevraagd is waar we vandaan komen, waar we heen gaan of een simpel gebler: Teksieeeeeeeeeeee??? Het is in het begin wennen, maar ik vind het nu weer jammer om bijna weg te gaan uit deze chaos.

De afgelopen week hebben we weer veel gedaan en gezien(goh wanneer niet). In georgetown fietsen gehuurd, om vervolgens de dagattractie te zijn voor elke maleisier die zich rot lacht om die malle toeristen midden op de weg tussen de auto's. Verder moesten we natuurlijk de echte toerist uithangen dus hebben we ons een uurtje rond laten fietsen in een rikshaw langs alle prachtige koloniale gebouwen, en het was echt geniaal! Had alleen wel een beetje medelijden met de beste man die niet meer dan 50 kilo woog en dan ons rond moest gaan fietsen, maarja. Ook moesten we hier definitief afscheid nemen van Kathrin en Louisa, onze Duitse matties uit Kota Bahru, en we kregen zelfs een afscheidsknuffel van onze zuid-afrikaanse roomie van wie we de naam niet eens weten, elke keer worden het meer hugs.

Na GT hebben we verkoeling gezocht in de Cameron Highlands waar de gemiddelde temperatuur zo rond de 20 graden lag ipv boven de 30, wat echt even relaxed was, en ons tegoed gedaan aan scones, banaanchocoladetaart en shakes. Verder vonden we het tijd voor wat actie en hebben we twee dagen gewandeld. De eerste dag van 1300 naar 2000 meter dwars door de jungle, echt heel cool. Het mooiste was nog om boven aan te komen, met rood hoofd zoals iedereen die mij na het hardlopen wel eens gezien heeft herkent, en dan recht tegen de luie Japanners op te lopen die via de andere kant met de auto zijn gekomen, we weten wie de echte bikkels zijn.:) Daarna naar beneden gelopen via de andere kant door de theeplantages, echt heel gaaf, en natuurlijk langs een strawberryfarm(alles in de CH was aardbei: de shakes, de souvenirs en de taarten) waar we ook zelf konden plukken en eten!:)
Met de spierpijn nog in de benen hebben we woensdag een verkorte wandeling gedaan naar 1800 m en daarna lekker gechilld als voorbereiding op de busreis naar KL waar we nu dus zitten.

Vandaag als echte must naar de Petronas Towers geweest en daarna in het winkelcentrum erbij naar de bioscoop voor 2 euro, waar ze alleen niet bij hadden verteld dat de airco daar op extra koel stond dus hebben we The Curious Life of Benjamin Button als diepvrieskonijnen bekeken, maar hij was wel mooi!

Er staan nieuwe foto's op picasaweb.google.nl/iukenco/maleisie dus geniet ervan en tot snel!

grosses bisoux!

• 20 Februari 2009 - 13:13

Viv:

wat een boel gedaan! je mist niets hier! geniet kuskus

• 20 Februari 2009 - 14:26

Sanne :

Hey lieve Iuk!

Superleuk om je verhalen te lezen! En wat een mooie foto's :) Geniet ervan lieve schat!

Dikke knuffel San (je wintersport-yeti)

• 20 Februari 2009 - 19:57

Eem:

Chick!

Jij zit echt zo aan de andere kant van de wereld dan Jolijn en ik, snelweg, bioscoop, winkelcentrum, wat is dat??
    Wij douchen dikwijls koud, eten om de avond hetzelfde want er is hier niets te krijgen en we rijden over zandwegen.
    Maar het gaat om het genieten, hoop dat jij dat ook nog heel erg gaat doen zolang je nog daar bent!

Veel liefs en een dikke kus

Eem

• 20 Februari 2009 - 21:34

Stephan:

Hee DD

Goed dat je weer een update hebt gegeven, klinkt mooi daar, wil ook gaan reizen na al deze verhalen, geniet ervan!

x steph

• 22 Februari 2009 - 18:29

Marjolein:

Hey Bagels collega :)

Ik heb je gevonden! Je hebt het naar je zin lees ik! Nou geniet er nog lekker van meid.

x

• 22 Februari 2009 - 20:01

Sjeel:

Heb je verhaal nog niet gelezen (geen tijd) maar je wel gesmst! Laat je me weten of je dat krijgt?

Smakkerd!

• 25 Februari 2009 - 09:56

Kim:

Hi Joekel!

Wat heb je veel gedaan! Ik zit nu in de ub en er gebeurt geen kont, dus geniet nog maar lekker!

kus