BingoAndesmar - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu BingoAndesmar - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu

BingoAndesmar

Door: Iuke

Blijf op de hoogte en volg Iuke

04 Oktober 2010 | Argentinië, Puerto Madryn

Ola Chicos y chicas,

Dit keer een berichtje vanuit Patagonië. Weliswaar pas halverwege mijn uiteindelijke doel (Uschuaia), maar ik ben in Patagonië!

Na het kleine incidentje van de eerste dag ging het daarna gelukkig een stuk voorspoediger en heb ik 5 hele leuke dagen in Buenos Aires gehad.

Zat in een ontzettend mooi hostel in San Telmo, een van de oudere wijken in de stad. Nog geen 5 minuten nadat ik me bedacht dat het er best wel rustig was, raakte ik aan de praat met Holly uit London. Vanaf dat moment ben ik ongeveer geen moment meer zonder gezelschap geweest, dus voor alle mensen die bang waren dat ik eenzaam zou wegkwijnen een hele geruststelling.
Het was inderdaad rustig, maar dit betekende wel dat iedereen elkaar kende en dus ook ik binnen een paar minuten iedereen.
Een aantal volgde Spaanse les en zat er dus al wat langer, waardoor ze mij heel snel wegwijs konden maken. De dagen erop heb ik veel door Buenos Aires gewandeld, over marktjes gelopen en eindeloos steak gegeten. We zijn in één restaurant zelfs 2 avonden achter elkaar geweest omdat de steak zo lekker was.
Overigens was de ober ook heel blij met ons, niet alleen omdat we weer terug kwamen maar ook omdat hij graag Engels wilde leren. Hij schreef dan ook alle woorden meteen op. (ooit geweten dat de strepen die rode wijn achterlaten legs heten?)

Naast de nodige flessen wijn ook nog 2 uur Spaanse les gehad van de Spaans leraar van Anna. Echt heel relaxed, want hij heeft (althans geprobeerd) ongeveer alle belangrijke dingen van Spaanse grammatica in 2 uur uit te leggen. Daarnaast had hij heel veel huiswerk meegenomen, wat ik nu braaf aan het maken ben natuurlijk.

Helaas was het gister tijd om afscheid te nemen van iedereen in Buenos Aires, maar het was tijd om verder te gaan want er is nog veel meer te zien.
Vannacht dus 20 uur in een bus gezeten, maar met de bus reizen hier is geen straf.
De stoelen zijn ontzettend luxe, je krijgt eten en slechte films, maar het beste van alles is toch wel de bingo.
Wie het eerste zijn kaart vol heeft en Bingo Andesmar(naam van de maatschappij) roept, wint zelfs een fles wijn. Ik kijk nu al uit naar als ik oud ben.:-)

Volgende keer bericht vanaf el fin del mondo!

Voor nu,
Besitos!

PS foto's staan op www.picasaweb.google.com/iukenco/argentinie2010 Het zijn er nog niet zo veel, want uploaden gaat traag, maar het gaat om de impressie.



  • 04 Oktober 2010 - 22:21

    Samantha:

    Hee Iuke!
    Super dat je het zo naar je zin hebt! Leuk dat je spaans begint te leren!

    x Sam

  • 05 Oktober 2010 - 14:40

    Eems:

    Hola chica! Todo bien zo te horen, zo grappig dat busverhaal, dat herken ik ook! Maar kun je daar gewoon 's nachts en in je eentje met de bus reizen? Niet gevaarlijk? Nou meis zet 'm op en skype je snel. XX eems

  • 05 Oktober 2010 - 18:20

    Madelien:

    Hee Iuke
    Gezellig om je verhalen weer te lezen. Je hebt het erg naar je zin zo te zien en ook nog Spaans leren! Wat wil een mens nog meer?! Hoe is het weer daar eigenlijk? Valt t een beetje mee? Hier in Nederland is het eindelijk weer een beetje beter. Afgelopen weekend was het zelfs enorm zonnig en ruim 20 graden :)
    Veel plezier, pas goed op jezelf en tot snel! xx Madelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Iuke

Langer dan een 1,5 jaar in Nederland is altijd een goede reden om op reis te gaan. Na Azië, Nieuw Zeeland en Argentinië ga ik de witte jassen in Nederland verruilen voor een witte jas in Zambia. Twee maanden zal ik mijn beste dokterzijn uitoefenen in wat bekend staat als het grootste missionarisziekenhuis van Zambia.

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 22403

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 19 December 2012

Co-schap tussen de olifanten

28 September 2010 - 29 Oktober 2010

Argentinië

31 Januari 2009 - 03 April 2009

Azie en Down Under

Landen bezocht: