Uitersten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu Uitersten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu

Uitersten

Door: Iuke

Blijf op de hoogte en volg Iuke

26 Oktober 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hola Chicos y chicas,

Daar zit ik dan, op dezelfde plek waar ik 4 weken geleden mijn reis begon. Waar ik een blog schreef over een verloren pinpas en geen idee had wat ik verder kon verwachten. Mijn tas is gepakt, ik heb de meeste mensen al gedag gezegd en ik ben klaar om naar het vliegveld te gaan.

Argentinië is een land van uitersten. Ik heb op gletsjers gestaan en tussen palmbomen. Ik heb op het zuidelijkste puntje van de aarde gestaan en bijna op de evenaar. Ik heb strand gezien, en ben op 4000 meter geweest.
Dat zijn de extremen die je als toerist opvallen.

Maar ook de krottenwijken achter de busterminal terwijl aan de voorkant villa's staan is typisch Argentinië.
De armoede is niet direct zichtbaar, maar als je tussen de grote steden met de bus reist zie je heel wat huizen die uit niet meer dan een paar palen bestaan.
Toch is Argentinië een prachtig land en heb ik een hele mooie reis om op terug te kijken.

Heb de afgelopen dagen nog flink doorgesjeest om alles te kunnen zien. In Salta een tour gedaan de Andes in, en naar de zoutvlakten. Als ik de verhalen moet geloven zijn de vlaktes in Bolivia nog veel mooier, maar ik vond deze enorme lege vlakte ook pretty impressive. De tour die ik graag wilde doen was die dag alleen in het Spaans beschikbaar, en kwam uiteindelijk in een groep 60+ Uruguayanen terecht. Maar ik heb weer wat Spaans kunnen oefenen en ze wilden allemaal met me op de foto.
Na Salta was het -zoef- door naar Iguazu, een bustripje van een luttele 23 uur. Gelukkig heb ik kunnen genieten van What happens in Vegas en was de beloning een soort resort met enorm zwembad, dus het was de reis meer dan waard.

In Iguazu een dagje tussen de palmbomen vertoefd en een dag naar de watervallen geweest. Ik betwijfelde van tevoren of het de hele reis waard was, maar ik kan nu antwoorden met een volmondig JA.
Het is ongelooflijk om te zien tot wat de natuur in staat is, ik wist niet dat water met zo'n kracht naar beneden kan komen.
Het was wel jammer dat ze van het nationaal park een soort pretpark hadden gemaakt, maarja de watervallen maakten alles goed.

Inmiddels bevind ik mij dus weer in Buenos Aires en ga ik nog even een steak proberen te bemachigen.
Morgen (voor jullie vandaag) vertrek ik naar Atlanta waar ik 12 uur heb om te shoppen, en dan is het tijd om huiswaarts te gaan. Op naar coschappen, kou en eigen vrienden, ik heb er toch wel een beetje zin in!

hasta luego en besitos,

Iuke

  • 27 Oktober 2010 - 07:32

    Marije:

    Heel veel succes met je terugreis en tot in Brussel! x

  • 27 Oktober 2010 - 14:56

    Emilie:

    Hola chica bonita!!

    Ik heb ook zin in dat jij weer terug komt, geniet nog even van BA en Atlanta en tot snel! En ach, die coschappen vallen eigenlijk best mee....

    XX

  • 31 Oktober 2010 - 18:29

    Anneke:

    Ik heb je verslagen even gelezen, wat een mooi avontuur zeg en wat heb je veel gezien.Fantastisch. Groeten ook van Jos en Merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Iuke

Langer dan een 1,5 jaar in Nederland is altijd een goede reden om op reis te gaan. Na Azië, Nieuw Zeeland en Argentinië ga ik de witte jassen in Nederland verruilen voor een witte jas in Zambia. Twee maanden zal ik mijn beste dokterzijn uitoefenen in wat bekend staat als het grootste missionarisziekenhuis van Zambia.

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 22401

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 19 December 2012

Co-schap tussen de olifanten

28 September 2010 - 29 Oktober 2010

Argentinië

31 Januari 2009 - 03 April 2009

Azie en Down Under

Landen bezocht: