Had ik maar.. - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu Had ik maar.. - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu

Had ik maar..

Door: Iuke

Blijf op de hoogte en volg Iuke

20 Oktober 2010 | Argentinië, Córdoba

Olá,

Had ik maar.. tijd om naar een estancia te gaan, naar Uruguay te gaan, naar verlaten stranden te gaan, paard te rijden, langer in Cordoba te blijven en nog wat geld om dit alles te bekostigen. Het reizen is weer verslaving geworden.
Maar helaas, mijn vlucht roept en is niet wijzigbaar.
Ik heb nog een week en dat betekent keuzes maken. Het liefst zou ik nog dagen, weken of zelfs maanden reizen. De verhalen over Bolivia, Peru en de rest van Zuid- Amerika worden elke dag mooier, maar ik zal het moeten doen met de verhalen.
Betekent niet dat ik ben opgehouden met genieten van het hier en nu!

Ben vorige week van Ushuaia naar Buneos Aires gevlogen, een binnenlandse vlucht met een tijdsduur waarin je heel Europa kan door vliegen, en heb toen de nachtbus naar Mendoza genomen.
Mendoza ligt midden in dé wijnstreek van Argentinië, dus tijd voor wat wijnproeverij.
Fietsen gehuurd, ik samen met Kristina op de tandem, en eindeloos door wijngaarden gefietst.
Het idee achter de wijntour is dat je zo veel mogelijk wijngaarden bezoekt en zo veel mogelijk verschillende wijnen proeft. In ons geval echter, strandden we na twee en hebben we de rest van de middag in het gras genoten van de zon en de wijn.
Toen we om een uur of 6 terugkwamen bij de fietsverhuur bleek de eigenaar nog wat extra gratis wijn te vestrekken. Gevolg was heel veel gezelligheid en rennen voor de laatste bus terug naar het centrum, gewapend met waterflesjes gevuld met nog meer wijn.
De busreis terug was hilarisch, de chauffeur was wel gewend aan touristen en zette de muziek nog wat harder, en we eindigden met een disko in de stadsbus.

In Mendoza was het tijd om afscheid te nemen van Viktoria en Kristina, zij gingen de grens over naar Chili en ik ging door naar Cordoba. Het was even gek om weer alleen te zijn, maar nog voor ik de volgende dag in mijn nieuwe hostel was, had ik alweer 2 reismatties gevonden voor wat sightseeen in Cordoba.

Cordoba is in één woord prachtig. Veel mooie gebouwen, musea en niet te vergeten een aangename 25 graden.
De afgelopen 2 dagen hebben Cameron, een Schot, en ik het halve hostel opgetrommeld voor Asado (ook wel BBQ genaamd)op het dakterras en hebben we twee avonden achtereen ons tegoed gedaan aan bizarre hoeveelheden steak en geroosterde paprika.
Tel daar nog salsales voor een euro, vrienden die ik kende uit BA en veel nieuwe leuke mensen bij op en je weet waarom ik het liefst nog een paar dagen langer zou blijven.

Vanavond de nachtbus naar Salta, ik ben benieuwd!

Veel liefs,
Iuke

PS foto´s uploaden is een beetje problematisch, dus ik denk dat ik dat in NL ga doen.


  • 21 Oktober 2010 - 05:16

    Wim:

    Heey Iuke!

    De tijd gaat te snel he. Merk ik ook. De maand Thailand zit er alweer op. Morgen vlieg ik naar Singapore. Geniet van je laatste week daar.

    Groetjes, Wim

  • 21 Oktober 2010 - 10:52

    Anouk:

    Het klinkt nog steeds geweldig! Heel veel plezier nog in je laatste daagjes!
    liefde

  • 21 Oktober 2010 - 18:54

    Sjeel:

    En na al dat genieten tijd voor het ultieme hoogtepunt.... Brussel here we come ;)

    Dikke kus Iukel!

  • 21 Oktober 2010 - 21:55

    Nine:

    moooooie foto's, mooooooie verhalen. Ik wil oohoook. Gelukkig (helaas voor jou) kunnen we ze binnenkort allemaal live horen!! EN meer foto's zien, very nice!! En t leven hier is ook best leuk hoor: lekker weer, begin weer een kleurtje te krijgen. Iedereen heeft tentamens behalve ik (ik geniet ervan zolang het duurt) dus da's ook leuk;) Verder.. weet ik niks meer. Totaal geen sarcasme hier hoor trouwens!!
    xxxxxxxxxxxx

  • 22 Oktober 2010 - 11:21

    Dinie:

    He Iuke, ik heb je verhalen gevolgd, maar nog geen gelegenheid gehad een reactie te plaatsen. Ik zou zo met je willen ruilen! De foto's die je hebt geplaatst zijn indrukwekkend! Fijne week nog en tot ziens. Groeten, ook van je collega's van ACTA-paro.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Córdoba

Iuke

Langer dan een 1,5 jaar in Nederland is altijd een goede reden om op reis te gaan. Na Azië, Nieuw Zeeland en Argentinië ga ik de witte jassen in Nederland verruilen voor een witte jas in Zambia. Twee maanden zal ik mijn beste dokterzijn uitoefenen in wat bekend staat als het grootste missionarisziekenhuis van Zambia.

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 22400

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 19 December 2012

Co-schap tussen de olifanten

28 September 2010 - 29 Oktober 2010

Argentinië

31 Januari 2009 - 03 April 2009

Azie en Down Under

Landen bezocht: