Nee ik spreek geen Spaans, écht niet.. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu Nee ik spreek geen Spaans, écht niet.. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu

Nee ik spreek geen Spaans, écht niet..

Door: Iuke

Blijf op de hoogte en volg Iuke

29 September 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Heey allemaal,

Terug van weggeweest, oud en vertrouwd in een hostel achter de pc maar in een geheel nieuw land. Ik ben in Buenos Aires!

Hoewel ik al zo'n 10 uur hier geland ben, ben ik pas net in mijn hostel want ik vond het handig om binnen een half uur mijn pinpas op het vliegveld kwijt te raken.

Na twee lange vluchten, een nog langere wachtrij in Atlanta voor de paspoortcontrole terwijl ik het land niet eens inhoefde, kwam ik vanmorgen uiteraard fris en fruitig aan in Buenos Aires.
Gewaarschuwd voor de slechte wisselkoersen en het gebrek aan kleingeld wilde ik zsm geld uit een pinautomaat wat ik kon wisselen zodat ik met de bus naar het centrum kon.
Ging allemaal voorspoedig, ik vloog het vliegveld over en had in een keer de bus gevonden toen ik er achter kwam dat ik een ding miste.. Mijn pinpas.

Aangezien een pinpas toch lichtelijk noodzakelijk is op reis begaf ik mij naar de vliegveldpolitie.
Helaas spraken deze lieve Argentijnen bijna geen Engels en ondanks mijn herhaardelijk onbegrijpende blikken bleven ze vrolijk doorratelen.
Aangifte gedaan van vermissing, maar ze konden niet veel doen dus ik toch maar naar mijn bus.

Maar net toen de bus wegreed sprongen er twee politiemensen met een big smile voor mijn neus en werd ik uit de bus gehaald, ze hadden mijn pinpas.

An sich superchill, maar hierna heb ik nog 4(!!) uur in een aftands politiehokje gezeten, want ze waren er heilig van overtuigd dat hij gestolen was geweest en dus moest er opnieuw aangifte gedaan worden.
Uiteindelijk waren er 6 mannen met mijn case bezig, hebben ze nog 60 fotos van mijn pinpas gemaakt, heb ik onder 3 dubbele politiebegleiding gepind om te kijken of hij het deed en bleven ze lekker Spaans ratelen.

Na dit avontuur was ik toch lichtelijk gaar maar gelukkig is mijn hostel echt een oase.
Mijn eerste indruk van BA? die komt uit een rammelende bus maar het is volgens mij echt een hele leuke stad. Ik ga morgen op onderzoek uit!

Veel liefs,
Iuke

PS ontzettend bedankt voor alle smsjes, mijn telefoon bleef zoemen toen ik hem aanzette in Atlanta.


  • 29 September 2010 - 19:53

    Maaike:

    Hi!

    Willemijn snapt er maar niks van dat je helemaal in Z-Amerika zit, ook nog in je uppie :-)
    BA is waanzinnig en de rest van Argentina ook! Heel veel plezier en Willemijn kan niet wachten tot je terug bent!

    Liefs (en pas goed op jezelf...)!

  • 30 September 2010 - 06:02

    Lon:

    Gaat lekker Iukje ;), hoop dat de rest van de dagen wat voorspoediger gaat. T is in elk geval een mooi verhaal.

    xx

  • 30 September 2010 - 07:44

    Anouk:

    Zo maak je nog eens wat mee he:) blijf genieten, ik ben jaloers!

  • 30 September 2010 - 08:12

    Aak:

    He als je hele reis zo spannend wordt moet je je reisverslag maar gaan uitgeven x

  • 30 September 2010 - 10:08

    Su:

    Iuki! Wat een drama al op dag 1 (of 2..). Gelukkig heb je je pas terug!! Geniet ervan daar en pas goed op jezelf.
    KUS!

  • 04 Oktober 2010 - 15:35

    Sjeel:

    Dag Iukel!
    Heb jij weer he :)
    Goed opletten daar, ik heb het je nog zo gezegd!
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Iuke

Langer dan een 1,5 jaar in Nederland is altijd een goede reden om op reis te gaan. Na Azië, Nieuw Zeeland en Argentinië ga ik de witte jassen in Nederland verruilen voor een witte jas in Zambia. Twee maanden zal ik mijn beste dokterzijn uitoefenen in wat bekend staat als het grootste missionarisziekenhuis van Zambia.

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 22406

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2012 - 19 December 2012

Co-schap tussen de olifanten

28 September 2010 - 29 Oktober 2010

Argentinië

31 Januari 2009 - 03 April 2009

Azie en Down Under

Landen bezocht: