We're very sorry for the inconvenience.. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu We're very sorry for the inconvenience.. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iuke Douwes Dekker - WaarBenJij.nu

We're very sorry for the inconvenience..

Door: Iuke

Blijf op de hoogte en volg Iuke

02 Februari 2009 | Singapore, Singapore

Heey allemaal,

Hier dan het eerste bericht vanuit Singapore. Gistermiddag om uur of 6 kwamen we aan na een vlucht met een paar "kleine" vertragingen. Vertekken van Schiphol was het eerste probleem want de engineer was niet 'entirely happy' met het landingsgestel. Een rondje over Schiphol taxien bleek het wondermiddel dus een uur later dan gepland mochten we eindelijk ons kikkerlandje verlaten. Eenmaal geland op heathrow bleek dat BA nog meer verrassingen had want de auto van het mannetje dat de trap naar het vliegtuig moest rijden was kaduuk, dus weer 3 kwartier wachten erbij. Had altijd hele grote verwachtingen van Heathrow maar het is vooral groot en van terminal 5 naar 4 kost al gauw nog 3 kwartier en vond het maar een ongezellige boel. De tweede vlucht verliep goed, weliswaar nog wat vertraging door een cateringprobleem en ijs op de vleugels maar wel met full english breakfast!

Het is gek om weer in Azie te zijn en ik ben er nog niet helemaal aan gewend. Het is warm, 7 uur later en het ruikt overal gek. Singapore is wel een heel andere stad om aan te komen dan bangkok, in plaats van een chaos een soort westerse stad maar dan met alleen maar Aziaten. Op zich is alles redelijk geordend en schoon, maar je blijft je toch lichtelijk aangestaard voelen als je een van de weinige nietoostersuitzienden bent in de metro. Gisteravond lekker scherp gegeten wat ik heb moeten bekopen met een nachtje buikpijn, maar goed het went vast weer. Vanochtend een wandeling gemaakt naar de moskee aan het eind van de straat en daarna naar little india waar je opeens weer wel met je neus vol in de aziatische chaos wordt gedrukt. Je hostel, met gratis internet, is dan toch een fijne plek om weer even te chillen en contact met het thuisfront te hebben!
Hoop dat ik de volgende keer wat meer gewend ben aan alles maar dat komt vast goed!

Dikke kus,
Iuke

• 02 Februari 2009 - 09:44

Eem:

Hey meis!

Wat fijn dat je goed bent aangekomen! En die warme temperatuur klinkt ook goed, ik word nog wel jaloers op je als ik straks in de bergen zit! Heel veel plezier met het verkennen van de stad en groetjes aan Nine,

Kus!

liefs Kim

• 03 Februari 2009 - 19:57

Maartje:

Hee Iuke!

Cool dat je op reis bent! Wist het helemaal niet. Karlijn (Sas) zit nu ook in Singapore, misschien kom je haar nog wel tegen! Zij studeert daar voor een aantal maanden.

Heel veel plezier tijdens je reis!
    Liefs, Maartje

• 05 Februari 2009 - 14:07

Nick:

Hee schoonzusje,

Leuk om je verhalen te lezen vanaf de andere kant van de wereld! Bedankt voor je berichtje. Heel veel plezier met alles en groetjes aan je zusje.
    En vergeet niet alles goed goed en doe rustig aan. GO Surinam style;)

X Nick

• 06 Februari 2009 - 02:43

Joost Van Vliet:

Hey Iuke,

Even een berichtje van je ex-coach... Mocht je via Melbourne naar N-Z reizen dan ben je van harte welkom! Groeten,

Joost